Pāriet uz lapas saturu
Izglītības kvalitātes valsts dienests Izglītības kvalitātes valsts dienests Izglītības kvalitātes valsts dienests Izglītības kvalitātes valsts dienests
Izvēlne
Atpakaļ
  • Par mums
    • Vadība
    • Struktūra
    • Darbības jomas
      • Izglītības kvalitātes valsts dienesta funkcijas
      • Izglītības iestādēm
        • Reģistrācija
        • Licencēšana
        • Pašvērtēšana
        • Akreditācija
        • Tiesību aizsardzība izglītībā
        • Gaisa kvalitātes prasības izglītības iestādēs
      • Psihologiem
        • Psihologu reģistrs
        • Tiesības veikt psihologa profesionālo darbību
        • Psihologu reģistrācija
        • Psihologu sertifikācija un resertifikācija
        • Psihologa-pārrauga reģistrācija
        • Psihologu sertifikācijas padome
        • Psihologu sertifikācijas komisijas
        • Dokumenti psihologu darbam
        • Psihologu ētikas komisja
      • Vecākiem
        • Aukļu un bērnu pieskatīšanas centru reģistrācija
        • Interešu izglītība
        • Padomi izglītojamiem un vecākiem
        • Projekta "PuMPuRS" atbalsts skolēniem
        • Vēstules vecākiem par akreditāciju
      • Pedagogiem
        • Iepriekš sodīto personu izvērtēšana un atļauja strādāt par pedagogu
        • Pedagoga privātprakse
        • Akadēmiskā personāla reģistrs
    • Publikācijas un pārskati
      • Gada publiskie pārskati
      • Darba plāni un plānošanas dokumenti
      • Ziņojumi
      • Informatīvie materiāli
    • Normatīvie akti
      • Likumi
      • Kvalitātes dienesta darbību reglamentējošie normatīvie akti
      • Izglītības iestādes reģistrācija un darbība
      • Licencēšana
      • Akreditācija
      • Pedagogu privātprakse
      • Pirmsskolu un bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēju darbība
      • Obligātā izglītības vecuma bērnu uzskaite
      • Zinātne un augstākā izglītība
      • Interešu izglītība
      • Iepriekš iegūtās izglītības pielīdzināšana un atzīšana
      • Izglītību un profesionālo kvalifikāciju apliecinošie dokumenti
      • Pedagoga izglītība un darba samaksa
      • Uzņemšana izglītības iestādēs un mācību gaita
      • Dažādu statusu piešķiršana izglītības iestādēm
      • Speciālais regulējums konkrētam mācību gadam
    • Trauksmes celšana
    • Budžets
    • Iepirkumi
    • Vakances
    • Projekti
      • Atbalsts pieaugušo individuālajās vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai
      • Kvalitātes nodrošināšanas pašnovērtējuma rīka izveide pieaugušo neformālajā izglītībā
      • ESF projekti
        • Atbalsts bezdarbnieku izglītībai
        • Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveide un īstenošana
        • Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai
        • Nozaru kvalifikācijas sistēmas pilnveide profesionālās izglītības attīstībai un kvalitātes nodrošināšanai
      • Noslēgušies Erasmus+ projekti
      • EQAVET
    • Īpašumi
  • Pakalpojumi
    • Vecākiem
    • Bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzējiem (auklēm)
    • Izglītības iestādēm
    • Pedagogiem
    • Psihologiem
      • Psihologa reģistrācija
  • Aktualitātes
    • Atbalsts nedrošā brīdī 💙💛
    • Notikumu kalendārs
    • Jaunumi
    • Foto un video
    • Sabiedrības līdzdalība
  • Metodiskie materiāli
    • Izglītības iestādēm
    • Pašvērtēšana
    • Vecākiem
      • Kādos jautājumos un gadījumos vērsties pie Izglītības kvalitātes valsts dienesta
      • Padomi izglītojamiem un vecākiem
      • Vecāku iespējas līdzdalībai izglītības iestādes darbā
      • Videomateriāli vecākiem
  • Kontakti
    • Iestādes kontakti
    • Darbinieku kontakti
    • Struktūrvienības
      • Vadība
      • Informācija
      • Uzraudzības departaments
      • Kvalitātes novērtēšanas departaments
      • Projekts SAM 7.1.1. “Paaugstināt bezdarbnieku kvalifikāciju un prasmes atbilstoši darba tirgus pieprasījumam”
      • Kvalitātes nodrošināšanas departaments
      • Projekts "Atbalsts pieaugušo individuālajās vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai"
      • Vispārējā daļa
    • Personas datu apstrāde
  • Par mums Apraksts par iestādi, kā arī informācija par iestādes reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem.
    • Vadība Informācija par iestādes vadību - CV un kontaktinformācija.
    • Struktūra Iestādes struktūrvienību saraksts, savstarpējās padotības shēma un darbinieku kontakti.
    • Darbības jomas Iestādes darbības virzieni, funkcijas un būtiskākie uzdevumi.
        Izglītības kvalitātes valsts dienesta funkcijas
      • Izglītības iestādēm
          Reģistrācija Licencēšana Pašvērtēšana Akreditācija Tiesību aizsardzība izglītībā Gaisa kvalitātes prasības izglītības iestādēs
      • Psihologiem
          Psihologu reģistrs Tiesības veikt psihologa profesionālo darbību Psihologu reģistrācija Psihologu sertifikācija un resertifikācija Psihologa-pārrauga reģistrācija Psihologu sertifikācijas padome Psihologu sertifikācijas komisijas Dokumenti psihologu darbam Psihologu ētikas komisja
      • Vecākiem
          Aukļu un bērnu pieskatīšanas centru reģistrācija Interešu izglītība Padomi izglītojamiem un vecākiem Projekta "PuMPuRS" atbalsts skolēniem Vēstules vecākiem par akreditāciju
      • Pedagogiem
          Iepriekš sodīto personu izvērtēšana un atļauja strādāt par pedagogu Pedagoga privātprakse Akadēmiskā personāla reģistrs
    • Publikācijas un pārskati Reizi gadā iestāde sagatavo publisko pārskatu par tās darbības rezultātiem iepriekšējā kalendārajā gadā. Pārskatā pieejama apkopojoša informācija par iestādes mērķiem un darba rezultātiem, par finansējuma izlietojumu, kā arī par plānotajām prioritātēm nākamajam gadam.
        Gada publiskie pārskati Darba plāni un plānošanas dokumenti Ziņojumi Informatīvie materiāli
    • Normatīvie akti Iestādes darbību regulējošie tiesību akti.
        Likumi Kvalitātes dienesta darbību reglamentējošie normatīvie akti Izglītības iestādes reģistrācija un darbība Licencēšana Akreditācija Pedagogu privātprakse Pirmsskolu un bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēju darbība Obligātā izglītības vecuma bērnu uzskaite Zinātne un augstākā izglītība Interešu izglītība Iepriekš iegūtās izglītības pielīdzināšana un atzīšana Izglītību un profesionālo kvalifikāciju apliecinošie dokumenti Pedagoga izglītība un darba samaksa Uzņemšana izglītības iestādēs un mācību gaita Dažādu statusu piešķiršana izglītības iestādēm Speciālais regulējums konkrētam mācību gadam
    • Trauksmes celšana Saskaņā ar Trauksmes celšanas likumu ikvienam ir tiesības celt trauksmi publiskajā un privātajā sektorā par darba vidē novērotu sabiedrības interešu apdraudējumu.
    • Budžets Informācija par budžeta ienākumiem, plānotajiem izdevumiem un darba samaksas sadalījumu atbilstoši amatu grupām.
    • Iepirkumi Informācija par plānotajiem, aktuālajiem un noslēgtajiem iepirkumiem, to dokumentācija, kā arī iepirkumu līgumi.
    • Vakances Informācija par aktuālajām vakancēm un amatu konkursiem iestādē.
    • Projekti Aktuālie un jau pabeigtie projekti.
        Atbalsts pieaugušo individuālajās vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai Kvalitātes nodrošināšanas pašnovērtējuma rīka izveide pieaugušo neformālajā izglītībā
      • ESF projekti
          Atbalsts bezdarbnieku izglītībai Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveide un īstenošana Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai Nozaru kvalifikācijas sistēmas pilnveide profesionālās izglītības attīstībai un kvalitātes nodrošināšanai
      • Noslēgušies Erasmus+ projekti EQAVET
    • Īpašumi
  • Pakalpojumi Informācija par pakalpojumiem, ko iestāde klātienē vai elektroniskā veidā sniedz iedzīvotājiem un uzņēmumiem.
      Vecākiem Bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzējiem (auklēm) Izglītības iestādēm Pedagogiem
    • Psihologiem
        Psihologa reģistrācija
  • Aktualitātes Ziņas par iestādes aktualitātēm.
      Atbalsts nedrošā brīdī 💙💛
    • Notikumu kalendārs Iestādes plānotie aktuālie notikumi un pasākumi.
    • Jaunumi Aktuāla informācija, paziņojumi medijiem un nozares aktualitātes.
    • Foto un video Iestādes notikumu fotogrāfijas un video galerijas.
    • Sabiedrības līdzdalība Iespēja iedzīvotājiem un nevalstiskajām organizācijām iesaistīties politikas veidošanas procesā un regulējumu izstrādē.
  • Metodiskie materiāli
      Izglītības iestādēm Pašvērtēšana
    • Vecākiem
        Kādos jautājumos un gadījumos vērsties pie Izglītības kvalitātes valsts dienesta Padomi izglītojamiem un vecākiem Vecāku iespējas līdzdalībai izglītības iestādes darbā Videomateriāli vecākiem
  • Kontakti
    • Iestādes kontakti
      +371 67222504 ikvd [at] ikvd.gov.lv Smilšu iela 7, Rīga, LV-1050
      E-adrese
      E-adrese jeb oficiālā elektroniskā adrese ir personalizēta pastkastīte portālā Latvija.gov.lv, drošai saziņai ar iestādi.
      Lasīt vairāk
    • Darbinieku kontakti Lasīt vairāk
    • Struktūrvienības Lasīt vairāk
    • Personas datu apstrāde Lasīt vairāk
Aizvērt
Meklēt
Language
  • English
  • Latviešu
Piekļūstamība

Piekļūstams saturs

Viegli lasīt

Fonta izmērs

Kontrasts

Citi uzstādījumi
Aizvērt iestatījumus
Aizvērt
PuMPuRS plakāts par fiziskām aktivitātēm
PuMPuRS Būšana dabā
Pašrefleksija
PuMPuRS Sadarbība un palīdzēšana
PuMPuRS Pašefektivitāte

ĀRA DZĪVES METODES SKOLĀM

Skolēnu psihoemocionālo labklājību lielā mērā nosaka skolas vide un tajā gūtā pieredze, kas var ietekmēt skolēnu pašsajūtu, apmierinātību, pašcieņu, dzīves uztveri un attieksmi pret apkārtējiem.  

Visās veselības veicināšanas jomās pieaug interese par terapeitisko ietekmi cilvēka saskarsmē ar dabu. Urbanizēts un tehnoloģiju virzīts dzīvesveids ir mazinājis veselīgas cilvēka attiecības ar dabisko vidi, izraisot veselības problēmas un mazinot labklājību. Lai gan dabā balstītas terapeitiskas intervences jau sen ir atzītas par praksi dažādās kultūrās, ir ievērojami pieaudzis to skaits un veidi. Pētījumi apliecina, ka āra terapeitiskās pieejas, uzlabo to cilvēku dzīvi un labbūtību, kuriem ir garīgās veselības problēmas, kā arī vispārēji veicina veselību. Āra terapijas pieejas ietvaros notiek terapeitiski procesi, kas ir balstīti uz vietu (dabā), ietver aktīvu ķermeņa iesaistīšanos un atzīst dabas un cilvēka saikni. Praksē pastāv ievērojama daudzveidība, sākot no pastaigu un sarunu terapijas, līdz ekspedīcijām tuksnesī. Pētījumi apliecina, ka āra dzīves programmas būtiski ietekmējušas – uzlabojušas – septiņus aspektus: sociāli emocionālās prasmes, pozitīvu paštēlu, akadēmiskos sasniegumus, antisociālu uzvedību, prosociālu uzvedību, psihiskus traucējumus un vielu lietošanu. Visi rezultāti pēcpārbaudē bija statistiski nozīmīgi, taču to ietekmes lielums bija neliels. Vislielākā labvēlīgā ietekme tika uzrādīta akadēmiskajiem sasniegumiem. Programmas funkciju analīze atklāja, ka programmām ar īsāku ilgumu bija tūlītēja ietekme uz rezultātiem, salīdzinot ar ilgākām programmām.

ESF projekts PuMPuRS
Publicēts: 03.03.2023.

Dalīties ar šīs lapas saturu!

Izvēlies sociālo tīklu, kurā Tu vēlies dalīties ar šīs lapas saturu.
FacebookX / TwitterLinkedinThreads