No 2021. gada 22. aprīļa 824 visu veidu izglītības iestāžu vadītāji piedalās 72 stundu kursos “Demokrātiska pārvaldība izglītības iestādē”. Kursu mērķis ir sniegt atbalstu izglītības iestāžu vadītājiem, sagatavojot izglītības iestādes pašnovērtējuma ziņojumu, kurš iesniedzams Izglītības kvalitātes valsts dienestā līdz 2021. gada 1. oktobrim.
Atbilstoši kursu programmai tajā sasniedzamie rezultāti ir:
- Izglītības iestāžu vadītāji ir veikuši pašvērtēšanu par četriem kritērijiem: “Pedagogu profesionālā kapacitāte”, «Administratīvā efektivitāte», «Vadības profesionālā darbība» un «Atbalsts un sadarbība», tostarp izglītības iestāžu vadītāji ir veikuši savu esošo zināšanu, prasmju un kompetenču izvērtējumu par kvalitātes vērtēšanas jautājumiem;
- Kursu dalībniekiem ir bijusi iespēja definēt 2021./2022. māc.g. darbības prioritātes un to sasniedzamos rezultātus, lai iekļautu izglītības iestādes pašnovērtējuma ziņojumā, kā arī uzsākt veidot vai pilnveidot pašvērtēšanas kārtību izglītības iestādē;
- Kursu dalībniekiem ir nepieciešamās pamatzināšanas par valsts prioritātēm izglītībā un nozaru politikā, aktuālajiem pētījumiem pedagoģijā, izglītības vadībā/skolvadībā un iestāžu pārvaldībā;
- Kursu dalībniekiem ir bijusi iespēja dalīties ar savu profesionālo pieredzi, noteikt savas turpmākās profesionālās kompetences pilnveides vajadzības;
- Ir pieejami pašmācības metodiskie atbalsta materiāli par kursos apskatītajiem saturiskajiem jautājumiem.
Pirmajā kursu dienā 22. aprīlī tika apskatīti tādi jautājumi kā atšķirības starp jēdzieniem “izglītības kvalitāte” un “kvalitatīva izglītība”, izglītības kvalitātes vērtēšanas sistēma un būtiskākie koncepti izglītības kvalitātes vērtēšanā, kvalitātes vadība izglītības iestādē: pieejas un modeļi, ERASMUS+ programmas sadarbības projekts ar OECD “Latvijas Nacionālā prasmju stratēģija”, attālināto mācību izpēte izglītības iestāžu un izglītības programmu akreditācijā un attālinātās mācības – būtiskie vadības aspekti.
Kursu otrā diena notika 19. maijā, un tās ietvaros tika pārrunāti saturiskie jautājumi par izglītības iestādes darbību regulējošajiem iekšējiem normatīvajiem aktiem un to atjaunošanu, Izglītības attīstības pamatnostādnēm 2021.-2027. gadam, izglītības iestādes pašvērtēšanu pēc 2020./2021. mācību gada, iezīmēm, kuras kopīgas un atšķirīgas dažādu veidu izglītības iestādēm, kā arī personāla vadības/cilvēkresursu vadības pieejām, metodēm un principiem.